----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

onsdag, februari 02, 2011

Försenad tisdagsvikt...

Ja, du läste rätt! Det blev ingen måndagsvikt men däremot en tisdagsvikt. Det gick bra förra veckan 87,3 kg stod vågen på. Det innebär en viktminskning på 1,4 kg förra veckan, så sammanlagt har jag gått ner 3,2 på tre veckor *jag vet att jag har sagt 4,2 kg men jag har räknat fel. Det kanske var önsketänkande*.
Hur som helst så är jag faktiskt nöjd, med tanke på att jag gick upp 0,7 kg veckan innan.

Idag blev en kort dag på jobbet för jag var med M hos tandläkaren för första gången. Hon var superduktig och tandläkaren var supernöjd med hennes tänder. Det ända var väl att jag berättade att hon ramlade och slog i munnen i början på vintern så hon ville ha lite extra koll, så vi fick en tid om 1½ år istället för 2.
Konversation med M i bilen på väg till tandläkaren:
-Mamma, får jag röra den här? (Fingrar på bältesknappen)
-Nej, det får du ju inte?
-Varför?
-För att om vi krockar så skulle du ju inte sitta fast och då kanske du skulle slungas ur stolen.
-ja, ut på gatan..
-ja, kanske det..
-ja, då skulle alla bilarna köra på mig när jag ligger där.
-ja, och det vore ju inte så bra, eller hur?!
-Nej, och jag skulle säkert tappa min hårsnodd då oxå, det skulle ju inte vara bra...

Så svårt att hålla mig för skratt.
Sen efter en stund så kommer följande kommentar:
-om jag skulle ligga där på gatan och alla bilar har kört på mig så får du plocka upp mig och laga mig, visst!?
Lillpluttan.

Ja, imorrn blir det inget jobb för mig, lilltufflan och jag var och handlade efter tandläkaren och jag märkte att hon inte var sig själv, och dessutom sa hon att hon var så trött hela tiden och att hon ville hem och vila.
Tog tempen när vi kom hem och mycket riktigt så hade hon 38,5. Panodil och i säng, och jag blir hemma med henne iaf imorrn.
Så det blir till att skrota här hemma med pussel, rita och läsa böcker - sämre kan man ha det, synd att det inte ger så bra betalt!

Senare när barnen lagt sig så blir det tårtberedelser! Har skrivit mer om det i min nystartade blogg Mipsans smultronställe.
Gå gärna in där och läs och följ kommande tårtbak där.
Jag kommer enbart skriva och visa bilder på bakverk i den bloggen från och med nu.
Glöm därför inte att följa även den bloggen med blogglovin så missar du inga delikatesser ;-)

0 kommentarer: