----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

onsdag, september 22, 2010

Nu är måttet rågat!

Jag är ursinnig, rosenrasande och förbannad!

Igår kunde jag inte åka till CC och vara med och planera Ullaredresan pga av att C vaknade igår och hade feber och mådde usel. Låg hela dan.
Vid middagen så hörde jag att V var lite hes och jag bokstavligen såg hur han blev sämre och sämre bara under middagen. Hostade, näsan rann, hade ont i halsen och han var allmänt matt och gnällig.
Tittade till på M som satt och kliade sig i ögonen. De visade sig att ögonen är röda, såriga och alldeles variga.

Suckade lite och satt och hoppades att det bara var en släng och det skulle var bättre nästa dag och la barnen.
Lite senare, precis innan jag ska gå in och duscha så börjar V skrika och jag hör att han hulkar.
Springer in och han är hysterisk och det bara bubblar ut slem ur honom, blandat med kräk. Hostattackerna varvas med kräk. Sitter med honom på badrumsgolvet och försöker få honom att lugna sig och tar tempen. 39,6. Panodil och molipect och isäng igen. Det bara visslade när han andades så det lät som han hade astma.

När jag väl kom isäng så var det ju kört att försöka sova. Så fort han hostade där inne så sprang jag upp och kollade att han andades ordentligt.
Om inte det skulle vara nog så sov C väldigt oroligt och hostade och hickade(?) hela natten.
Ingen sömn att prata om.
V vaknade halv sex och hade 40 graders feber. Morgontv börjar sex.
M kommer in och har superont i ögonen så jag fick gå upp och tvätta dom så hon kunde se något överhuvudtaget.
Tillbaka till sängen och låg och vilade till åtta innan vi gick upp och käkade frukost.
Så har dagen fortsatt.
Det var min lediga dag, som jag hade planerat att jag skulle få ha för mig själv.
M skulle vara på dagis 9-15 och V skulle vara hos avlösaren 8.30-15.30.
Därav min ilska. Dels för att sjukdomarna avlöser varann och jag lider verkligen med barnen för att de mår så dåligt.
Jag lider för att jag ÄNTLIGEN hade hittat lite egentid för mig själv, som inte blev av.
Orolig för C som inte har kommit upp ur sängen idag heller.
Och sist men inte minst så börjar min hals bli sårig, hostar och det kliar i ögonen.
Nämde jag att jag fyller år på måndag och hade västa planerna för min tårta, men det gick oxå i stöpet för jag kunde inte beställa det jag ville ha.

Hoppas ni andra har haft en underbar dag, för det har ju fakiskt varit superfint väder även om det har varit lite kallt.

Puss och kram

1 kommentarer:

ghoosthouse sa...

usch och fy era stackare som är sjuka. Tråkigt då blir det ingen date för oss imorgon, hade sett fram emot det. Ni får krya på er så hoppas jag ni är friska tills din födelsedag.
Ha det gott.
Kram Carina