----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

söndag, november 22, 2009

Ibland är det inte meningen...

Ibland är det inte meningen att man ska göra saker och ting. Helgen har varit fullt upp och idag insåg jag att jag var TVUNGEN att åka och handla. Tänkte att jag åker till Kvantum för i dagens tidning fanns det en 5% rabattkupong och sen hade de billig köttfärs..
Somnade med M när hon sov middag *det var verkligen välbehövligt, men hade egentligen inte tid med det*, och när jag vaknade *av att C kom in och sa att V oxå hade somnat*, så blev det lite stressigt att komma iväg. Kommer till Gränby - supermycket folk! Struntar i att kolla på presenter till V's födelsedag för jag inser att jag inte kommer att hinna det. Tar en scanner och ska ge mig in i trängseln på Kvantum, inser att den där hållaren till scannern inte finns på vagnen. Letar i fickorna efter lappen som jag hade skrivit och inser att jag glömt den hemma.
Springer omkring bland hyllorna och försöker komma ihåg vad det var jag skulle ha. Minns den billiga köttfärsen och tränger mig fram för att komma dit. SLUT! jaha, blir till att köpa dyrare köttfärs. Fortsätter kryssa mig fram, försöker minnas. Blir en del spring fram och tillbaka för jag kommer ju inte ihåg vad jag ska ha när jag är där utan när jag har sprungit förbi naturligtvis. Kommer fram till barnavdelningen och ser att V's blöjor är slut - ringer C och frågar om vi har så det räcker. Det är på håret. Tar två paket av M's blöjor för jag har en rabattkupong om man tar två paket. Snurrar runt bland godiset och försöker komma på vad jag ska fylla de olika tårtorna med. När ja är på väg till kassorna så kommer jag på att jag måste ha tamponger. Springer tillbaka och när jag kom förbi tvålen så kommer jag på att det behöver jag oxå men att jag har en gratiskupong på Årsta hallen på det och bestämmer mig för att jag får springa in där innnan jag åker hem. Går till kassorna och betalar.
När jag står vid bilen och har packat in allt så inser jag att jag inte har använt 5%kupongen och inte heller blöjkupongen...
Blir arg och irriterad på mig själv och åker till Årstahallen för att iaf få gratistvålen köpa den så viktiga potatismjölet som jag oxå hade glömt. Tvålen är SLUT!


Ibland är det inte meningen...
Den underbara bilden hittade jag på :
http://blogg.expressen.se/inte-imorrn/


I övrigt är det rätt okej nu. V har haft en märklig feber. Dom ringde från dagis i torsdags och sa att han var dålig. När jag hämtade honom så sov han. Fick bära honom till bilen.
M har fått ögoninflammation. Den är mycket bättre nu, men har varit ordentligt geggig och röd i ögonen. Det är smittat lite till V men det är under kontroll än så länge. Kan bero på att jag är där och tvättar hela tiden.

C är hemma. Vet inte om jag har skrivit om det. Han mår bra men är trött och behöver vila en del. Känns skönt att han finns här. Dessutom blir jag inte lika låst. Det finns inte så mycket tid att umgås men det blir nog bättre framöver.

Har ev 5 tårtor som ska göras framöver. 3 säkra och 2 eventuella. *måste kolla ikväll om hon ville ha det*.

Kommer faktiskt inte ihåg vad mer jag tänkte skriva om men det får bli en annan dag..

Puss och kram

1 kommentarer:

ghoosthouse sa...

Kul att C mår bra. Hälsa. Och du tar på dig för mycket som vanligt;-)
Vore jätte kul om vi kunde ses ngt men nu åker ju jag till ullared på onsdag. Ha det gott så höres vi.
Kram din vän