----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

måndag, november 16, 2009

En dag jag fått lite gjort...

Idag har jag hunnit med en hel del - men långt ifrån allt jag hade velat men man kan inte ha för höga krav på sig själv, för då kommer jag att kolapsa, har jag märkt. Först var jag och handlade div till de kommande tårtorna. Sen var jag en snabbis på elgiganten och köpte en elvisp. Min spelade på sista versen förra tårtan och nu har den lagt ner totalt. När jag var där så såg jag att de hade kampanjpris på köksmaskinen som jag vill ha - men som tur var *eller otur* så hade de inga röda kvar. Dom hade sänkt den från 2795:- till 1990:-. Både besviken men ändå lättad, eftersom jag redan spräckt den här månadens budget med inköpet till barnens rum så har jag egentligen inte råd. Men det är ju ett superbra pris. Ja, ja, nu var den slut så nu får jag sluta älta det hela tiden...
Så här ser den ut iaf. SÅÅÅ snygg....
Bilden lånad av elgiganten´

När jag kom hem igen så slängde jag i mig en färdig rätt, satte igång och gjorde en ägg och mjölkfri tårtbotten *första gången*, gjorde MMF med chokladsmak *första gången* och till slut en glutenfri tårtbotten *och ja, för första gången oxå *.
Känner mig ganska nöjd men jag har en tårtbotten till att göra i långpanna, men det får bli imorrn för nu ska ja sätta mig och göra div. dekorationer...

M somnade ganska snabbt ikväll - om man jämför med tidigare kvällar, testade taktiken att lägga mig en liten stund med henne så hon kunde koppla av. Funkade men inget jag vill göra varje kväll, så det får inte bli en vana. Men samtidigt så är det inte roligt när hon somnar så sent så man inte hinner få en stund för sig själv.

Nej nu måste jag få lite gjort. Ha det gott!

Puss och kram

0 kommentarer: