----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

tisdag, juli 28, 2009

Skype

Imorse pratade vi med C via skype. V blev jätteglad när han såg pappa på datorn, M vinkade och pussade på skärmen *charmtroll*, både han och jag var lite trött dock - klockan var typ halv åtta här och halv två på natten för honom...

Den stora frågan här hemma är varför är pappa i UPA? *han kan inte säga s*. Förklara det för en treåring som har tusen följdfrågor om ni kan.
Igår kom jag i säng i skaplig tid men kunde jag sova då? Nej, satte på tv:n för att jag skulle bli trött men fastnade vid en serie på ettan tror jag det var. Vet inte vad den heter men den handlar om en poltergeist, en vampyr och en varulv som bor ihop någonstans i englad tror jag det är. Låter inte så bra men den är faktiskt hyfsad. Har bara sett två avsnitt och bara sena repriser så jag vet inte när den går och vad den heter. Ska nog kolla upp det.
Igår var vi hos min vän CC och åt lunch och barnen lekte lite ihop. M var väldigt mammig och kinkig till en början men jag tror att det mesta berodde på att jag fick väcka henne när vi skulle åka. Sen var P hemma och han är jätteläskig, för att inte prata om Hilde - deras hund: Hur hemsk som helst *not*. Men när vi skulle åka hem så hade hon klappat henne och Hilde fick sig en liten snabb slick av M..
Det var trevligt men jag kände mig lite avslagen. Jag är så outgrundligt trött men har verkligen jättesvårt att somna. Är ju en hel del som snurrar nu...

Middagen igår blev korvstroganoff och pasta. Jag tror aldrig att jag har sett M äta så mycket på en och samma gång förut. Hon åt lika mycket som mig och jag äter hyfsat mycket.

Lägger in bilder på M när hon äter gröt för första gången. Det är från juni 2008 så hon är drygt 5 månader och bara ÄLSKAR gröt.

Jag har som sagt gått med i bloglovin och jag tycker att det är en rikigt bra grej. Jag går bara in där och så ser jag direkt om det finns några nya inlägg i mina favoritbloggar. Alla samlade på ett och samma ställe. Toppen!
Om ni vill, så får ni gärna lägga till mig oxå. Jag var tvungen att verifiera mig genom att klistra in den här länken:
Följ min blogg med bloglovin


Som ni förmodligen har märk så har jag ändrat bloggen igen men den är fortfarande inte som jag vill ha den så det kommer bli ändringar igen, när har ork och tid att hålla på.

Idag är det en grå, trist och regning dag. Hade tänkt ta en promenad till Gränby men det blir nog inte det. Får nog ta en tur med dammsugaren istället. Det behövs verkligen. Den står framme och flirtar med mig och ger mig ett dåligt samvete för att jag inte använder den. ja, ja jag ska!

Puss och kram

1 kommentarer:

ghoosthouse sa...

Ha ha den regniga dagen övergick i strålande sol (som du märkte), tack för lekstunden idag. Vi gör om det imorgon med mera vätska och kanske lite mindre kläder om det inte är dåligt väder förstås. Ha en skön kväll
Kram CC