----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

måndag, juni 14, 2010

Valbo 12/6...

Det har inte varit så mycket aktivitet på bloggen den sista tiden, och anledningarna är tidsbrist och sen har jag inte tyckt att det är så roligt längre. Tror att det är en period jag har just nu och hoppas att det kommer tillbaka. Men jag har suttit några gånger och inte vetat vad jag ska skriva och börjat knåpat på ett inlägg men tyckt att det blivit tråkigt och inte alls kul att läsa så har jag helt enkelt raderat allt. Ingen inspiration helt enkelt.

Men jag kan nu iaf berätta om lördagen.
Det blev en lååång och hektiskt dag. Klev upp vid halv sex, åkte härifrån halv sju och kom hem klockan sex på kvällen.
Det var mycket att göra och jag åt ingen frukost och en snabb lunch sen stod jag hela dagen med tårtor.
Det var kul, speciellt med responsen jag fick från både kunder och personal som såg tårtan. Den blev inte riktigt som jag tänkte eftersom de hade beställt samma storlek på alla tårtbottnar så vi fick skära ner några och pussla ihop de som skulle vara större. *fick hjälp på morgonen*, Resulatat blev att det stora inte blev helt runda och absolut inte så höga som jag hade önskat. Men som sagt, det var dekorationerna som gjorde hela tårtan *plus att det var en hög 5-våningstårta*.
Eftersom det var så hektist så hann jag inte knäppa kort själv, men dels så knäppte hon som hade bjudit in mig under arbetets gång,och sen va det en kille i restaurangen som knäppte en hel del kort med en systemkamera så de, sa jag, att jag ville ha oxå,så det hoppas jag.. När jag får det kommer de naturligtvis upp på bloggen.

Igår var jag helt slut och slumrade till när M som middag. Så skönt. Var ändå trött när jag skulle gå och lägga mig så det har blivit lite mer sömn nu. Försöker ta igen lite, även om det inte går.

En annan sak som jag har funderat på är att jag förmodligen kommer starta en ny blogg med tårtor och bakverk. Kommer alltså ha två bloggar, men det är bara i planeringsstadium än så det är inget jag har bestämt.
Anledningen till det är att det är så många som efterfrågar b la bilder och recept på tårtor och annat gott så då tänker jag att det är lättare att hänvisa dom till en blogg som bara rör det så dom inte behöver läsa allt annat 'strunt' som jag skriver.

Nej, nu ska jag slappa lite innan det är dax att väcka M. Hon är hemma och sjuk. Igår var hon som vanligt tills dom skulle bada och hon satt i det varma vattnet och sa att hon frös. Värmde på vattnet lite till men det hjälpte inte. Sen, när vi gjorde den sedvanliga 'björnen sover på badrumsgolvet, så somnade hon... Tog en temp då och då hade hon 39,7. Somnade nästan sen vid middagen så då fick hon gå och lägga sig istället efter lite filmjölk.
Har dessutom ringt läkaren idag om V. Han fick utslag på ryggen för ett tag sen, men jag trodde att han hade bränt sig på brännässlor eller liknande, men nu har utslagen spridit sig i ett band från ryggen och fram på bröstet. Han kliade sig rätt mycket imorse, så det är väl lika bra att någon får titta på det där.

Ha det gott!

Puss och kram

1 kommentarer:

ghoosthouse sa...

HEj gumman
Kul att det gick bra i valbo, ska bli kul att få se bilder.
Tråkigt att M är sjuk.
V har inte fått bältros då?
Hoppas på att vi kan träffas snart.
Kram på dig