----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

onsdag, maj 05, 2010

Planen...

Innan jag berättar om min plan så ska jag dra lite bakgrund, anledningen till att planen kom till.

Innan jag blev gravid med V så vägde jag runt 70 kg. Det var ingen idealvikt men ingen större övervikt om man jämnför med idag.
När jag vägde som mest *med V i magen*, så vägde jag 107 kg. Jag gick upp mellan 35-42 kg. Lite osäkert med tanke på att jag inte var helt säker på min vikt innan. Anledningarna till att jag gick upp så mycket, var att jag slutade röka, brydde mig inte om vad jag åt och dessutom blev sjuk och låg på sjukhus en längre tid. När han var född så gick jag ner till ca 90 kg. Blev gravid igen och gick upp till 105 kg.
Nu har det gått en tid och barnen är fyra och två - och vikten är kvar.
Jag har inte orkat ta tag i det, inte haft motivation att göra något åt det. Det är det gamla vanliga - jag börjar banta på måndag. Nej!

Nu har jag följt en blogg under en tid och hittat lite inspiration till att börja. Dessutom så känner jag att jag har besvär av att väga så mycket. Det är jobbigt att gå och bära på all den här övervikten. Jobbigt att leka och vara aktiv med barnen, man är klumpig och kläder är skittråkigt att köpa. Inget sitter bra.


Jag har bestämt mig att det är dags - så här är planen!

Skulle ha vägt mig imorse, men försov mig så planen är lite framskjuten till imorgon bitti. Däremot har jag tjuvstartat lite, sen i måndags.

Jag ska:
Motionera mera, framförallt vardagsmotion. Promenader, ta trappor när det går, cykla till Gränby om jag inte ska storhandla - ja, ni förstår..

Cykla till jobbet, när vädret och tiden tillåter. Ibland börjar jag halv åtta och barnen lämnar jag vid sju. Det går inte alltid enligt planen när inte barnen samarbetar som jag vill och det är inte värt att kommma för sent till jobbet för att allt skiter sig.

Jag har lånat en crosstrainer av min bror *det var säkert 1½ år sen*, men nu ska den användas - minst 1-2 ggr/veckan.

Äta bra. Tänkte köra en blandning av GI, nyttigt och tallriksmodellen. Undvika kolhydrater, bröd, pasta, vitt ris *överhuvudtaget 'vita produkter'*, äta mycket grönsaker. Försöka äta 5 gånger om dagen.

Jag har en förmåga att 'överäta'. Äter ganska stora portioner, så de ska minskas och bli mindre. Sluta äta när jag är mätt.

Jag kommer inte vara slavisk för då tappar jag sugen snabbt. OM jag känner att jag behöver något som jag egentligen inte ska äta så tänker jag äta det. Men inte ofta, mycket och det ska vara ett sug som inte går att stoppa.

Mina vägdagar kommer bli torsdagar. *Så imorrn kommer det en startvikt*.

Jag har en målvikt, men även delvikter för det känns mer överskådligt då och kanske lite lättare.

Delvikt 1: 88 kg.
Delvikt 2: 80 kg.
Delvikt 3: 77 kg.
Delvikt 4: 70 kg.
MÅL: 62-65 kg.

Det finns en hel del till som jag tänkt, men här är i stora drag, vad jag tänkt och vad jag vill.

Här är adressen till bloggen som inspirerade mig. *Hon är bortrest nu, så det händer inte så mycket just nu. Sen har hon även startat en 'viktblogg'.

NU KÖR VI!

1 kommentarer:

ghoosthouse sa...

Haha vad komiskt jag vägde mig imorse och har mjukstartat mitt nya liv. Kan det vara våren som gör att man bestämmer sig eller så är det bara så att man verkligen lessnat på att må och känna så här.
Önskar dig lycka till, ska peppa dig så mycket jag kan.
Hur har du det på onsdag nästa vecka ska vi ha en date då?
Kram Carina