----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

torsdag, maj 27, 2010

Jaha, det var den dagen...

Idag har det varit en sån där dag.

Det var ju vägdag idag - ställde mig på vågen och den visade 88,1 kg, alltså -1,1 kg. Det var så otroligt så jag var tvungen att ställa mig flera gånger för att verkligen förstå det. trodde inte jag hade gått ner så mycket faktiskt. Men det var riktigt roligt att det händer lite iaf.

Dagen på jobbet har varit lite rörig men har funkat bra iaf.

Hämtningen av barnen gick hyfsat och V hade varit lite lugnare.
Vet inte om jag skrivit om det, men V rymde från dagis igen i måndags, så nu är det hårdbevakning av min son direkt när vi kommer dit på morgonen. Sen har han fått armband med mitt mobilnr och dagis telefonnummer, om det skulle vara så att han lyckas igen och de inte hittar honom. Då kan man hoppas att någon annan gör det och ringer någon av oss och säger var han finns. Personalen har tydligen fått lägga om sina scheman för att det ska finnas någon som kan följa honom hela tiden när han är där. Har lite blandade känslor för det - dels känns det bra att dom har koll på honom men ändå känns det inte så kul att vi 'ställer till' med så mycket besvär..

Om vi backar lite tillbaka till jobbet, så ringde C när jag var lite stressad. Han sa att det kommit ett brev från polismyndigheten idag.
De hade en bild på någon som kört hans bil och de ville att han skulle intyga vem det var. Den personen hade kört för fort förbi en vägkamera.
DET VAR JAG!
Jag brukar hålla hastigheterna något så när, men just vid det här tillfället så hade vi varit hos min vän CC och klockan var mycket, barnen var trötta och hungriga så det tjafsade och bråkade - alltså, det var bråttom hem. Jag tror att det var en 70-strecka och jag har ingen aning om hur fort jag körde.
Det är en 90-strecka både före och efter så det finns en risk att jag fortsatte köra det och tyvärr, kanske över det :O

Det kan alltså bli böter mellan 1500-4000 kr, eller indraget körkort för mig! Om man kör 50 km för fort så blir det rättegång, men så snabbt är jag övertygad om att jag inte körde.
Precis vad man behöver nu. Det var dom skattepengarna det. Hade kanske tänkt göra något roligare för dom än att betala böter.

När utredningen är klar så skulle de skicka ett inbetalningskort och bilden som dom tog.
Undrar hur den ser ut. Som jag minns det så kanske jag sitter och vrålar åt barnen att lugna ner sig och t o m hytter med näven för att betona mitt vrål. *visst låter det logiskt att skrika och vråla åt barnen att vara lugna när mamma själv är hysterisk.*
Hua, om jag har riktigt otur så sitter jag t o m bakvänd med huvudet och försöker få V att lugna ner sig.
Det kan ju inte vara bra - köra för fort och dessutom inte ens tittar på vägen.
Hmm, det kanske är så att man inte ska ha körkort iaf...
Nej, det händer inte ofta att jag inte har koll på trafiken men ibland händer nog det, tyvärr *skäms*.

Även om jag har blivit 'drabbad', så tycker jag att det är bra att det är höga böter som känns. Dels så tänker man nog sig för en eller två gånger innan man trycker för hårt på pedalen och sen så är det ju faktiskt så att olyckorna minskar om man är uppmärksam i trafiken och håller hastigheterna.
Jag får sona mitt brott och lydigt betala priset för vad jag gjort.

Sen vill jag bara ta upp en sak till som det stod om i nättidningarna idag och som dom tog upp på nyheterna nu ikväll.
4 barn på en förskola i Nyby glömdes bort av personalen och de hade gått hem(!). *länk till UNT*
Jag har aldrig hört på maken.
Det är ju helt galet.
Hur i hela friden kan det gå till överhuvudtaget?
Pratar inte personalen med varann överhuvudtaget?
Lämnar de inte över barnen till varann när det går hem?

Jag blev så upprörd när jag hörde det. Vet inte hur jag hade reagerat om det varit oss det hade drabbat. Men förmodligen hade jag rört upp himmel och jord över det inträffade.

0 kommentarer: