----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

onsdag, maj 12, 2010

Buddy's

Idag är ledig dag med M. Blir en del städ tyvärr, men det blir nog när hon sover middag. Sen när jag hämtar V så ska vi åka till CC och hennes son A och leka lite idag.
Jag hade tänkt att dom skulle komma hit, eftersom sist vi träffades var vi där. Men det blev en hård förhandling men sonen. Han hade många bra argument för att vi skulle åka dit istället * ett av de sämre var att dom hade en barnpool ute så vi kunde bada i den om vi åkte dit*. Sonen har bestämt och så blir det!

Igår när jag kom hem från jobbet var jag supertrött. Orkade knappt göra mat och duscha. Det är ju ett måste så det blev ju gjort.
Jag hade bestämt med några kompisar att vi skulle träffas på stan och gå och käka något. Vi skulle träffas åtta, och det var sååå motigt att göra sig iordning och sätta sig på cykeln, men jag är glad att jag gjorde det för det var så trevligt och god mat.
Vi var på Buddy's.
Buddy's
Var lite tveksam först eftersom jag jag förknippar sån mat med friterat och hamburgare.
De andra tjejerna hade redan bestämt sig innan att dom skulle äta Fish ‘n’ Chips, vilket inte jag hade lust att äta. Blev glatt överraskad att de hade en väldigt fin och varierad meny.
Jag valde träkolsgrillad majskycklingfilé som serveras med grönsaker, ugnspotatis och bbq-sås. Skippade potatisen *smakade bara på den*. Det var hur gott som helst! Grönsakerna var perfekt kokta och stekta och kyckligen var saftig och god.
Till det så syndade jag lite och drack öl. O'Haras Red pint. Den var oxå vansinnigt god *var tvungen att beställa en till ;-)*.
Sen blev det faktiskt efterrätt. Jag tänkte att, hur ofta händer det att jag är ute så här och äter, så varför inte unna mig det då?!
Det blev Rich Warm Chocolate Cake som serverades med grädde och bär.
Det var oxå gott men mäktigt. Jag skulle nog ha nöjt mig med en liten bit, men så tänkte jag att, om jag ska betala 75 kr för den, så ska jag banne mig äta upp den. Inte så smart. Tröstade mig att jag skulle cykla hem iaf. Får se vad vågen stannar på imorrn. Har jag gått upp så har jag gjort något helt galet, för jag har varit väldigt duktig och hoppas på att det lilla igår inte ska påverka. *och förmodligen är det inte det felsteget isf, som gjort att jag gått upp utan något annat*.

Som sagt var det ett trevligt och mysigt ställe, men det var något som jag blev sur och irriterad över.
På menys så hade de rekomenderat öl till de olika rätterna *Det var den jag tog*, det stod inget pris på den och jag tänkte inte på att kolla det. Ölen kostade 95 kr STYCK! Min nota för galet dyr, lite surt men det är smällar man får ta.

En mycket trevlig kväll och jag hoppas att vi kommer göra det igen.

1 kommentarer:

ghoosthouse sa...

Hihihi visst är dom roliga dom små liven, nu kan ju jag tycka att det inte är liite för tidigt att plocka fram en badpool. Men vi har ju vackert väder så vi kan ju sitta ute när ni kommer. Har tagit ut sommarleksakerna så det finns saker för dom att göra.
Låter som du hade en trevligt kväll igår. Tokigt att dom inte skrivit pris på ölen och den var galet dyr. Men men det är ju inte så ofta som man gör sånt där så det tyckte jag du var värd.
Syns i em.
Kram