----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

söndag, april 18, 2010

Lång helg...

Söndagkväll och lugnet har lagt sig här hemma...
Helgen blev lite längre eftersom barnen var hemma från förskolan i fredags.
Igår morse så satt vi på golvet och lekte med Thomas tåg, jag och barnen när det ringde på dörren.
Det var Å som skulle komma och hämta V för att åka till Mimer.. Det hade jag totalt glömt. V var inte förberedd och jag hade ingen lunch färdig så det blev lätt kaos. Fixade snabbt ihop V's ryggsäck och sen tog vi cyklarna till affären så jag fick köpa en Billypizza, fetaost, lite frukt och mjölk så V hade lunch. Sen cyklade de till bussen och åkte till Mimer. Undrar vad Å egentligen tänker om mig och min mycket förvirrade hjärna. Jag har minne som en guldfisk och det verkar bara bli värre och värre.

Blev en lugn dag med andra ord. M sover ju middag så jag hade en stund för mig själv så jag satte mig vid symaskinen.
Sydde näsduksfodral till mig och mamma, ett kuddfodral och började sy gardiner till sovrummet. Bilder på det kommer senare när jag har knäppt kort på allt.

Sen blev det livat när V kom hem igen, men kände att jag hade fått lite gjort iaf.

Innan barnen gick och la sig så gjorde vi juiceglass...
Vi kollade på specialagent Oso för några dagar sen och då gjorde han det som specialuppdrag så då ville V oxå göra det, så det blev av igår..

C har köpt en begagnad ergorapido av en fd jobbarkompis som ska flytta från stan.
Så lycklig över den. Jag har önskat mig en sån väldigt länge, men känt mig lite snål, men nu var den billig, snygg och i väldigt bra skick..
Passar bra i mitt kök *hade redan sett ut en plats till den för länge sen*.

Idag tog jag och barnen en cykeltur till Gränby. Det var inte så välplanerat och oerhört dålig timing med tiden..
Kom dit till tolv så jag bestämde mig för att det bästa var att äta lunch där och sen handla det vi skulle. Det blev en aning stressigt med tanke på att M måste sova middag, inte allför sent eftersom hon ska sova på kvällen oxå...
I påskas fick jag en så fin blomma med en ännu finare kruka av min bror och hans fru. Ville verkligen ha en kruka till för de skulle passa så bra vardagsrumsfönstret. Det var förmodligen den dyraste kruka jag någonsin köpt - 129kr! Även om det sved att betala det för en kruka så var det värt det, nu måste jag bara köpa en växt som passar i den oxå.

När M vaknat från sin middagslur var dom ju tvunga att testa juiceglassen som vi hade gjort.
Var ju tvungna att ha sin kronor på huvudet så dom åt som prins och prinsessa...

Innan middagen så sydde jag lite mer på gardinerna, medan V lekte en lek i köket och drog fram diverse grejer och möbler, för han hade en egen bio med koja till de minsta barnen så de äldre kunde se filmen i lugn och ro, man kunde äta mat medan man kollade på biofilmen. Man fick ABSOLUT inte somna medan man tittade på denna biofilm så han hade även sängar så man behövde inte åka hem för att sova om man skulle bli trött. Om inte det var nog så hade han gjort filmen själv oxå men det var lite oklart vad den handlade om, men det var något med spöken.
Helt galet, vilken fantasi han har, man undrar var han får alla idéer ifrån. För det är så otroligt detaljerat, det han säger och det är precis som det är inövat och klart när han berättar, vet precis vad han ska säga och hur det är.

Nu innnan barnen la sig så la vi lite pussel, V är superbra på det och M visar tendenser på att bli riktigt bra hon oxå...
Nu ska jag bara slöa lite för att föhoppningsvis lägga mig tidigt. Klockan ringer 5.50 imorrn igen, hoppas jag får sova till dess utan att någon av barnen kommer in innan dess. De har varit galet morgonpigga på sista tiden.

0 kommentarer: