----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

tisdag, januari 05, 2010

Sååå kallt.......

Idag är den kallaste dagen jag har upplevt i år. Termometern visar just nu på -20 grader. Galet kallt.
Och vad gjorde vi denna dag när man egentligen bara skulle vara inne och mysa?! Jo, vi hade biljetter till Globen och disney on ice, så det var inget att välja på utan ge sig iväg. Men ett tag kändes det som högre makter inte ville att vi skulle ha en bra dag.

Vi bestämde att vi skulle åka i god tid för att inte stressa. Hellre ta en fika om vi kom fram jättetidigt för att inte humöret skulle påverkas.
Vi kom iväg straxt efter ett *förställningen började tre*. Allt frid och fröjd.
Vi hade inte ens kommit ur stan när M spottade ut nappen och började hosta, satte fingrarna i munnen. Sa till mamma att jag tror hon mår illa. Frågade fröken och hon sa ja, men hon somnade till slut men vaknade efter en liten stund med en spya som stod rakt ut ur munnen. Som tur var, var jag beredd med papper men det kom bara mer och mer. Inte lätt att köra och torka spyor samtidigt. Dessutom så hittade jag inte så jag fick under inga omständigheter tappa bort mammas sambos bil som körde framför mig.
Vi var tvungna att svänga av i Märsta för att ta bort de värsta spyorna. Det var så sjukt kallt så M började huttra hysteriskt när jag försökte ta bort det. Fick fram en filt ur bilen och slängde den över henne så vi kunde fortsätta.

Järnet vidare för klockan tickade på hela tiden.
M började kräkas igen så fort vi börja köra men det fanns ingen möjlighet att stanna för klockan gick bara fortare och fortare.
Hon kräktes, mamma skickade massa papper till mig och jag torkade och försökte köra och INTE tappa bort B.

När vi närmade oss Stockholm så blev det trafikstockningar. Det gick i 30-50 hela vägen - klockan tickade på...
I den långa tunneln *kommer inte ihåg vad den heter*, där stod trafiken bitvis still - klockan tickade...

När det stod en skylt att det var 1 km kvar till Globen var klockan 14.52.
Matilda kräks, torkar spyor, jag ligger i arslet på B och ser att han kör fel!
Blir galen, mamma ringer honom och skäller, han vänder och kör tillbaka med mig i arslet. klockan är 14.56.
Kissnödig så jag ser ubåtar.
Kör förbi ett parkeringsgarage och fattar inte varför han inte kör in.
Bilköer.
Ser ett annat parkeringsgarage, vi kör förbi, var ska vi??
Ser sedan att Globen har ett garage för de som ska se förställningar. Puh, 80 kr, kör in, sätta in betalkortet så bommen öppnas. Sätter det fel tre gånger. klockan, 14.59..
Äntligen inne.
Ur med allt och alla ur bilarna och halvspringer.
Möter H *mammas sambos son*, vi halvspringer med ungar och väskor och allt efter oss.
Många rulltrappor.
Hittar en ingång, med andan i halsen så har vi hittat - fel ingång men som tur var går det att komma in där och gå innervägen.
Hör att föreställningen har börjat.
Går in och försöker hitta våra platser. Inte lätt i mörkret och sen vill man ju inte skymma de andra som har lyckats komma i tid..
Hittar platser *dock inte våra men det var tomt där, så vi tog dom*.
Barnen blir som trollbundna. Vill inte tränga mig fram igen så jag sitter och kniper för att inte kissa på mig.
När det var pause så sprang jag ut på toa.
Barnen glada, fick varsin glass.
Förställning började igen och M åt lite av mina popcorn.
Inser att jag glömt kameran hemma. Bror oxå. B har glömt sin i bilen. Inga bilder...
Brorsan knäppte lite med sin mobil men sa att det inte blev bra, får se när jag får se dom om de är värda att lägga in i bloggen.
Föreställningen var jättebra. Alla var nöjda och glada!
När det var över så SKULLE bara V ha en snurrande tingelinggrej som blinkade. Fick trängas med en massa människor för att köpa, den 160 spänn - vilket förbannat ocker!
M försvann! Blev alldeles kall i hela kroppen och gick och ropade på henne överallt. Det gick flera minuter och jag hann tänka hur mycket som helst på dom minutrarna. Till slut ser jag att bror har hittat henne längst bort i korridoren som vi stod i.
Arg mamma!
Bestämde oss för att äta på vägen för klockan blev så mycket. Egentligen när vi hade kommit ut från parkeringsgaraget så började M kräkas igen..
Torka spyor och inte tappa bort B igen..
Båda barnen somnar till slut..
Stannade i Stora väsby och åt på McDonalds *Inte gott*, M åt med god aptit, mådde bra. Min hamburgare var rå. Lämnade tillbaka den, men jag hade ätit tre tuggor innan så jag hoppas att jag inte blir sjuk.

När vi sitter så kommer det in en väldigt upprörd tjej och frågar bordet bredvid oss om de sett när de hade fått inbrott i sin bil(!), jag blir nervös och klär på mig och kollar våra bilar. Inget inbrott, men med vår 'tur' så hade det inte alls varit konstigt.
Det visade sig att de hade varit på K-mart och köpt ett hemmabiosystem för hur många pengar som helst. Grejen var att tjuvarna har tagit tid på sig för det var inte lätt att få ur de grejerna ur bilen. De hade bara varit inne och käkat i ca 2o minuter.

Skärrad och arg för att det kan hända men ändå lättad att det inte hände oss åker jag in och tankar för att kunna fortsätta köra.

Kom hem strax innan åtta och kastade in barnen i duschen, saga och välling.
Nu sover de och jag sitter här och är helt slut.

Ska snart gå och lägga mig för jag börjar jobba halv åtta imorrn, och eftersom det är en röd dag och dagis stängt så har jag fixat så V är hos vår avlösare hela dan imorrn och sen är tanken att M skulle vara med C men jag vet inte om det är så lyckat. Han får inte bli magsjuk. Får se hur natten fortlöper. Annars får jag vara hemma imorrn.

Undrar om det är någon som orkar läsa hela det här inlägget - blev ju hur långt som helst.

Puss och kram

0 kommentarer: