----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

onsdag, september 30, 2009

Jag känner....

Jag hade tänkt att jag skulle lägga in bilder på min tårta som jag hade gjort till min födelsedag i söndags, men det kändes så fel och jag mår verkligen inte bra just nu och därför känns det helt meningslöst.

Kan inte riktigt förklara det heller. Jag börjar bara gråta helt apropå ingenting. Igår var jag gråtfärdig hela dagen.
Hade varit på dagis och haft samtal om V och då kom vi in på C's hälsa, för det kommer ju naturligtvis påverka barnen och då är det bra att de vet hur läget är för att kunna tackla det om dom har några funderingar eller frågor och jag inte är med När jag satt där och förklarade var vi står idag och hur det kommer att se ut den närmsta framtiden så kom det tårar.
Jag vet inte varför och hur det hände men det var riktigt jobbigt.

Sen när C kom hem så brast det och tårarna kom igen och hulkandes försökte jag förklara varför och det svåra är, att jag inte riktigt vet vad det beror på.

Idag har det gått hyfsat på jobbet men nu ikväll var det dax igen. Det bara kommer. Kollade iofs på Gray´s anatomy och där är ju en sjuk i cancer och sen gick George och dog i det här avsnittet. Det blev nog många olika kopplingar i min hjärna.

Det blir inte lättare när det hela tiden finns männniskor omkring mig som jag känner (till) och som jag inte känner som dör. *Förmodligen är det inte mer en vanligt men jag tar in det, och till mig det på ett annat sätt nu, när det är så närvarande och ständigt finns hos mig*
Dels - en mamma på barnens dagis dog för inte så länge sedan - i lungcancer. Hon fick en diagnos och 4 månader senare så är hon död. Deras yngsta dotter *av fem syskon* är lika gammal som M *så när som några veckor*. Det kan gå så fel och så fort.

Uffe Larsson dog igår. Han känner jag inte, och det var inte cancer, men det var så sorgligt ändå. Han har hittat kärleken och livet var underbart för honom. Sen händer något och han finns inte mer..

Jag känner ångest för hur jag ska klara av det här utan C.
Jag känner mig otillräcklig på jobbet, för mina barn och för C. Jag räcker inte till.
Jag känner mig svag och inte närvarande.
Jag känner mig tom.
Jag känner en enorm smärta i bröstet när jag tänker på vad som kan gå fel.
Jag känner mig osidosatt på jobbet även fast så inte är fallet, förmodligen.
Jag känner en enorm orättvisa. Varför ska det här drabba oss?
Jag känner att jag är väldigt sårbar. Tänk om något kommer att hända mig. Vad händer då?
Jag känner mig inte säker på läkarna. Jag har aldig litat på läkare. Dom är inga gudar. De är mänskliga och kan därför oxå fela. Tänk om det är/blir så för oss oxå. Har dom gjort alllt? Kommer de att göra allt i deras makt eller kommer de att slarva för att de har mycket att göra och har en press på sig?
Jag känner att tiden inte räcker till. Det är så mycket jag skulle vilja göra och så mycket jag måste göra och i slutända så känns det som om ingenting blir gjort.

Tiden bara går...

2 kommentarer:

ghoosthouse sa...

Hej gumman.
Jag börjar gråta när jag läser detta. Ni har det inte lätt just nu. Önskar det fanns något jag kunde göra. Att du bara gråter beror nog på alla tankar som du går och bär inom dig, helt plötsligt brister det, det är inget konstigt Och man får vara ledsen man kan inte stänga in allt.
Du gör vad du kan för dina nära och kära mer kan du inte göra du är bara människa. Och jag vet att du gör ALLT du kan. Ta en dag i taget och försök att tänka possitivt (jag vet att det är svårt men possitiva tankar gör underverk på sjukdommar mer än negativa tankar).
Försök att prioritera gör sånt som bara måste göras och allt annat får komma när det finns tid och ork. Satsa på tid med din familj (det borde alla göra man behöver inte vara bästa på allt och göra allt)Och du vet att jag finns om du vill prata,gråta,skratta eller bara vara. Ta hand om dig och din familj. Hoppas du orkar träffa oss i helgen.
Många varma kramar från mig

Mipsan sa...

Tack för de värmande orden..
Jag tror att vi kan träffas i helgen, C och barnen är på landet och kommer på söndag fm om allt blir som man tänkt sig. Så vi kan komma till er någongång efter M har sovit middag isf..
Kram