----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

torsdag, juli 16, 2009

Grunden klar...

Nu har jag spacklat, slipat och tvättat väggar och tak. Så i princip så är grundarbetet klar. Nu ska det roliga egentligen börja men som jag känner det i min kropp nu, så är det inget som är roligt med den hallen...
Nu är jag allt lite pessimistisk, det kommer nog kännas bättre imorrn.
Jag kan lägga till en sak till på min 'värklista' - händerna! Att slipa gjorde att jag knappt kan skriva utan att det värker i dom. jobbigare än man tror - det är tur att jag är så superbra på att spackla så att det inte var så mycket att slipa =)

Inga bilder idag för dels så har jag inte tagit några och dels så ser hallen inte så anorlunda ut, men imorrn om jag hinner måla så blir det bilder...

Middag igår blev våfflor med grädde och hemmagjord jordgubbssylt. Till efterrätt blev det rabarberpaj med vaniljvisp. Tack min kära vän, för rabarberna! Det finns mer så jag funderar på att göra rabarberkräm av dom. Det var gott men hua, vad sött allt blev. Kändes inte som en middag utan bara kladdigt och sött. Barnen var ganka nöjda, men jag har inga gottegrisar till barn utan dom var ganska nöjda efter en varsin våffla.

Middagen idag blev wok med nudlar. Hade bara en kycklingfilé så det blev både det och fläskkött.

kycklingfilé
grytbitar på fläsk
nudlar Taistyle(det var något nytt för mig. Det var långa nudlar i grönt, vitt och rött)
Tai soya
housinsås
asiatisk krydda *var på kryddparty för ett tag sen och köpte b la denna god krydda*
malen ingefära
vitlökssalt *väldigt lite, eftersom det redan är så mycket salt*
sweet chilisås

Först la jag nudlarna i blöt i kokande vatten i 10 minuter och lät de sedan rinnan av. Sen wokade jag köttet *i min nya fina stora wok*. Hade på housinsås och wokkrydda.
Tog upp det och wokade grönsakerna som jag kryddade med ingerfära, lite mer housinsås och wokkrydda.
Hade i köttet igen och stekte ihop allt så att smakerna blandades. Hade i lite sweet chilisås och sojan, och till sist nudlarna.
All-in-one-pan. Det gillar jag. Lite disk, inte så mycket som ska ställas fram. Toppenrätt!


Det känns som det ända som händer i mitt liv just nu *och i denna blogg* är just renoveringen av hallen. Lite annat händer men inte mycket. Idag ringde jag och bokade boende inkl. inträde på Kolmården. Har velat åka dit länge nu men det har inte blivit av och när min bästa vän med familj var där nyligen och kunde rekommendera ett billigare boende än vildmarkshotellet så slog jag till utan att tänka. Ska bli jätteroligt.

Imorse vaknade M klockan 5 och V klockan 6 *förmodligen var det M som väckte sin bror*. M sov sin middag med råge - somnade 9.15 och vaknade 14.15(!), så hon var utvilad, men hennes stackars bror hade inte sån lyx. När jag hämtade honom så sa hans fröken att han har varit jättegosig idag och kramades och myste med henne. Tror jag det, han ville nog ha en liten vilostund extra idag.
När vi kom hem och hade fikat lite så skulle jag dammsuga och reagerade på att det var så tyst. Han brukar ju springa efter mig och ska hjälpa till. Gick in på hans rum och vad gör han? Sover så sött på sin säng med polisbilen i handen.. Försökte få liv i honom men han är precis som sin far att man får skaka dom för att dom ska vakna.

Sen nu ikväll när jag skulle lägga honom *han får välling i vår säng och sen ligger jag bredvid honom tills han somnar och sen lyfter vi in honom*, så låg han och tittade på mig med sina övertrötta ögon och blinkar tyngre och tyngre. Han börjar klappa mig på armen och kinden. Jag sa att jag älskar honom och att han skulle försöka sova nu, då ler han lite snett och säger 'jag älskar dig mer, mamma'. Han tittar mig i ögonen en stund till och sen slocknar han.
Gud, vad jag älskar såna ögonblick!
Det gör allt så mycket lättare och det är meningen med livet. Att få den kärleken som bara ens barn kan ge och känna att man ändå gör något rätt i deras uppfostran för de älskar ju mig iaf! Även om det ibland känns som man är en usel mamma och gör allt fel..

Ha en underbar kväll och natt. Nu ska jag duscha och sen gå och titta i kudden och mysa med min sambo istället. Förmodligen så är vi så trötta att vi kommer snarka och sova inom en halvtimme, men ändå!

Puss och kram

1 kommentarer:

ghoosthouse sa...

Ja visst är det underbart att höra sitt barn säga att den älskar en, det kan man leva på länge.
Varsågod till rabarberna, kul att dom blev uppskattade.
Vad roligt när åker ni?
Jag tycker du är otroligt duktig som sliter i hallen.
Ha det gott
Kramizar