----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

torsdag, juli 23, 2009

Det händer en del iaf...

Det blev sent igår. C monterade så länge han vågade utan att grannarna skulle börja banka i väggarna och ringa på.. Han hann inte spika fast bakstyckena på två av garderoberna så det gjorde han imorse och sen ställde vi dom på plats. Nu ska de skruvas fast i väggen *måste köpa skruv och plugg idag*, och sen ska skjutdörrarna sättas dit. Sen är det roliga kvar. Att lägga in allt fint och prydligt på sin plats. Låg och oroade mig lite igår kväll att det kanske inte ska få plats nu. Vad gör jag då?
Förmodligen river mig i håret och skriker!
Så här ser det ut just nu. Har börjat sätta tillbaka grejerna på väggarna men det är en del pyssel kvar. Vi har 4 såna svarta skolådor på väggen mittemot garderoben, nu när jag knäppte kortet så insåg jag att det skulle vara mycket finare om vi inte hade dom, men tyvärr måste vi det. Det är kepsar, mössor, halsdukar och div. annat plock i dom som måste finnas tillgängliga.
Ber verkligen om den usla bildkvalitéten men kameran ligger på laddning och min mobil är verkligen inte så bra.

Apropå mobil, så har jag beställt en ny!
Mina barn har en förmåga att få tag på min mobil och den har gått sönder på mer än ett sätt..
Den har åkt i golvet, blivit blöt, och tuggad på ett antal gånger så det är så mycket fel på den. Jag har ett treabonemang så jag ringde dom för att fråga om jag kunde förnya mitt abonenmang och få telefonen *dom har erbjudande nu*. Men först sa han att jag har 8 månader kvar på mitt gamla abonemang så det går inte. *Tänk att min telefon inte är äldre än så, den ser ut som om den är minst 4 år gammal*, men efter mycket förhandling och övervägande så får jag nu den nya telefonen mot en betalning på 416 kr och då slipper jag anslutningsavgiften på 250 kr och fick fri surf i 3 månader..
Jag valde den här telefonen, dels för att det känns som en viktelefon klarar stötar bättre, och dels så tyckte jag den var ganska läcker. Dom som känner mig vet att jag har varit en stark motståndare mot rosa. Det är verkligen inte min färg, men efter att ha fått en dotter och en hel del sockersöta rosa klädersplagg så är det nu en okej färg. Men jag trodde aldrig att jag skulle välja en rosa telefon till mig själv. *frågade för säkerhetsskull om det finns möjlighet att byta den om färgen är helt fel och det var inga problem..*
Här är iaf skönheten!
Hoppas den kommer snart för jag är jättespänd på hur den är. Dessutom har jag alltid haft Nokia och har haft lite svårt för Sony Ericsson men hoppas dom är bättre nu.

Sen har jag upptäckt Bloglovin´! Det är en del bloggar som jag brukar läsa regelbundet så jag fixade det. Och när jag ändå höll på så la jag till det i min egen blogg. Förut hade jag bloggintresserade men den slutade funka. *Eller så var det inga som var intresserade längre ;_)*
Du får gärna börja prenumenera på min blogg om du brukar läsa den. *Det är faktiskt en del som gör det*. Det är bara att klicka på ikonen till höger!

Nu ska jag fixa lite i hallen.

Ha det gott!

1 kommentarer:

ghoosthouse sa...

Hej Gums.
Vad fint det blir. Klart det får plats, dels hade du ju tre garderober för och det blir det ju nu med, dessutom finns det ju så mycket finesser till ikeas garderob, det löser sig, sov istället;-)
Snygg mobil, det kommer säkert ta lite tid innan du vänjer dig med ericsson för den är lite annorlunda, jag har haft eriksson länge nu och har inga problem med den.
Jag är ju alltid intresserad av att läsa din blogg det vet du.
Ha det gott.
Kram CC