----------------------------------------------- Blogger Template Style Name: Minima Black Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 Updated by: Blogger Team ----------------------------------------------- */ /* Variable definitions ==================== */ /* Use this with templates/template-twocol.html */ body { background:#191919;background-image:url(http://i943.photobucket.com/albums/ad272/Mipsan/bkg22_2010-1.jpg);background-position: center; background-repeat:no-repeat; background-attachment: fixed; margin:0; color:#665700; font:x-small "Maiandra GD", Trebuchet, Verdana, Sans-serif; font-size/* */:/**/small; font-size: /**/small; text-align: center; } a:link { color:#5e4241; text-decoration:none; } a:visited { color:#415e53; text-decoration:none; } a:hover { color:#6f3c1b; text-decoration:underline; } a img { border-width:0; } /* Header ----------------------------------------------- */ #header-wrapper { width:660px; margin:10 auto 20px; border:1px solid #ffffcc; } #header-inner { background-position: top; margin-left: auto; margin-right: auto; } #header { margin: 5px; border: 1px solid #ffffcc; text-align: center; color:#cccccc; } #header h1 { margin:5px 5px 0; padding:15px 20px .25em; line-height:1.2em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; font: normal bold 200% 'Maiandra GD',Trebuchet,Verdana,Sans-serif; } #header a { color:#cccccc; text-decoration:none; } #header a:hover { color:#cccccc; } #header .description { margin:0 5px 5px; padding:0 20px 15px; max-width:700; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; line-height: 1.4em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Verdana, Sans-serif; color: #777777; } #header img { margin-left: auto; margin-right: auto; } /* Outer-Wrapper ----------------------------------------------- */ #outer-wrapper { background: #ffffcc; margin: 0 auto; padding: 40px; width: 700px; } #main-wrapper { width: 500px; float: left; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } #sidebar-wrapper { width: 200px; float: right; word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */ overflow: hidden; /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */ } /* Headings ----------------------------------------------- */ h2 { margin:1.5em 0 .75em; font:normal bold 78% Georgia, Times, serif; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color:#485e41; } /* Posts ----------------------------------------------- */ h2.date-header { margin:1.5em 0 .5em; } .post { margin:.5em 0 1.5em; border-bottom:1px dotted #ffffcc; padding-bottom:1.5em; } .post h3 { margin:.25em 0 0; padding:0 0 4px; font-size:140%; font-weight:normal; line-height:1.4em; color:#6f3c1b; } .post h3 a, .post h3 a:visited, .post h3 strong { display:block; text-decoration:none; color:#6f3c1b; font-weight:bold; } .post h3 strong, .post h3 a:hover { color:#665700; } .post-body { margin:0 0 .75em; line-height:1.6em; } .post-body blockquote { line-height:1.3em; } .post-footer { margin: .75em 0; color:#485e41; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; line-height: 1.4em; } .comment-link { margin-left:.6em; } .post img { padding:4px; border:1px solid #ffffcc; } .post blockquote { margin:1em 20px; } .post blockquote p { margin:.75em 0; } /* Comments ----------------------------------------------- */ #comments h4 { margin:1em 0; font-weight: bold; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.2em; color: #485e41; } #comments-block { margin:1em 0 1.5em; line-height:1.6em; } #comments-block .comment-author { margin:.5em 0; } #comments-block .comment-body { margin:.25em 0 0; } #comments-block .comment-footer { margin:-.25em 0 2em; line-height: 1.4em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; } #comments-block .comment-body p { margin:0 0 .75em; } .deleted-comment { font-style:italic; color:gray; } .feed-links { clear: both; line-height: 2.5em; } #blog-pager-newer-link { float: left; } #blog-pager-older-link { float: right; } #blog-pager { text-align: center; } /* Sidebar Content ----------------------------------------------- */ .sidebar { color: #5e4241; line-height: 1.5em; } .sidebar ul { list-style:none; margin:0 0 0; padding:0 0 0; } .sidebar li { margin:0; padding-top:0; padding-right:0; padding-bottom:.25em; padding-left:15px; text-indent:-15px; line-height:1.5em; } .sidebar .widget, .main .widget { border-bottom:1px dotted #ffffcc; margin:0 0 1.5em; padding:0 0 1.5em; } .main .Blog { border-bottom-width: 0; } /* Profile ----------------------------------------------- */ .profile-img { float: left; margin-top: 0; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0; padding: 4px; border: 1px solid #ffffcc; } .profile-data { margin:0; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; color: #485e41; font-weight: bold; line-height: 1.6em; } .profile-datablock { margin:.5em 0 .5em; } .profile-textblock { margin: 0.5em 0; line-height: 1.6em; } .profile-link { font: normal normal 78% 'Maiandra GD', Trebuchet, Arial, Verdana, Sans-serif; text-transform: uppercase; letter-spacing: .1em; } /* Footer ----------------------------------------------- */ #footer { width:660px; clear:both; margin:0 auto; padding-top:15px; line-height: 1.6em; text-transform:uppercase; letter-spacing:.1em; text-align: center; } -->

fredag, juli 31, 2009

C kommer idag och jag har äntligen fått min nya mobil...

Idag kommer C hem! Vi ska åka och hämta honom på Arlanda vid halv 12, men tänkte kolla så det inte är några förseningar så vi får stå där och vänta i onödan.
V pratar om det hela tiden, han ska leka med pappa när han kommer hem. Han ska se på tv med pappa när han kommer hem. Och i princip allt han gör ska han göra med pappa när han kommer hem. *kissa, duscha och you name it*.

Igår var jag så himla irriterad på 3. Ringde dit för att kolla varför min telefon inte har kommit och hon säger att det beror på att han som jag pratade med inte har lagt in en beställning på telefon till mig. Han har tagit bort min bindningstid doch. Hon kunde göra det per telefon och då skulle jag få telefonen tidigast tisdag nästa vecka. Vi åker ju till Rättvik imorrn så då vill jag ju ha den. Åkte då upp till Gränby och pratade med killen i butiken *en riktigt hungrig försäljare*, telefonen fanns i lager. *skönt, och den var så mycket snyggare än på bild*. Man kan säga att han pratade omkull mig direkt. Det är en av anledningarna till att jag avskyr att prata med fösäljare av det här slaget för jag börjar bara stamma när dom sätter igång med sitt snack. Han bytte abonnemang på mig för han trodde det skulle vara bättre. Fick gratis surf då. Sen frågade han om jag ville ha försäkring och jag brukar inte ta det för jag tycker det är onödigt dyrt. Man han fixade till det på något sätt så det blev gratis. Vet inte hur det gick till men jag ska tydligen ha det iaf. Kan kanske vara bra med tanke på hur min gamla telefon ser ut. Han sa att jag i princip skulle kunna kasta den här i väggen och jag får en ny telefon utan problem då...

Har just nu lite problem med att förstå hur den fungerar. Fast jag trodde det skulle vara svårare, men det är en del inställningar som jag inte får till.. Sen har jag aldirg surfat med mobil och jag trycker på fel knapp så blir allt avbrytet, jobbigt igår när jag skulle prova att blogga från den, slutade med att jag gav upp. En sak som jag tyckte var riktigt dåligt var att det inte följde med en USB-kabel. Det har det alltid gjort när jag har skaffat telefoner förut. Sen var det inget extraminne men det kan man ju inte räkna med, även om det följde med min förra telefon.

Nej nu ska jag förbereda mig och V för att snart åka.
Får se om det blir något inlägg ikväll. C har ju inte varit hemma på nästan en vecka så han kommer nog sitta parkerad vid datorn hela kvällen för att komma ikapp med allt han inte har kunnat göra. Eller så slocknar han direkt eftersom han är sex timmar efter oss i tid.

Pussokram

0 kommentarer: